П`ятниця, 10.04.2020, 09:14

Кибинська ЗОШ І-ІІІ ст.

Меню сайту
Календар
«  Квітень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

МО Початкові класи

    З  історії  початкової  школи
З  1867  року  у  Кибинцях  працювало  початкове  народне  училище,  яке  було  відкрите  й  утримувалося  Миргородським  земством.  Діяло  згідно»Положення  про  губернські  та  повітові  земські  установи» 1864.  Згодом,  у  1868  році  Миргородським  земством побудована школа на загальну суму 325 крб. 25 копійок. У 1917 році в селі діяли земська та церковнопарафіяльна жіноча школи. В них викладалися такі предмети:
 - Закон Божий, читання, письмо, церковнослов'янська мова, смпіви, арифметика.
     Першим завідувачем школи був Степаненко Іван Степанович. До 1937року школа булла Трудова семирічна. У  ній  працювало  близько  10  вчителів  і  навчалося  200  учнів.  В  30-х  роках  кількість  учнів  і  вчителів  збільшується  вдвічі,  відкриваються  паралельні  класи.
       В  період  окупації  в  школі  перебували  німецькі  солдати,  тому  заняття  відновилися  лише  в  1943  році,  посаду  директора  зайняв  Крем'янський  В. В.  Після  нього  довгий  час  керував  школою  Вечор М. І.,  згодом -  Гаюн Ф. Г., Коваленко М. І.  Ярмак В. І.,  Маслак М. К.,  Ксьонз Г. М., Шевченко Ф. І., Черкаська Л. І.
18 років  очолював  педагогічний  коллектив  Ніколаєнко В. П. – вчитель  вищої  категорії  з  тридцятирічним  стажем,  нагороджений  значком  «Відмінник  освіти  України».
Сьогодні  педагогічний  коллектив  очолює  молодий  директор  Лисенко  Л. П.
  Підвищення рівня професійної майстерності вчителя є основним завданням на всіх етапах розвитку школи. Сучасній школі сьогодні потрібний учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи шкільних методичних об'єднань, так як в системі роботи методоб'єднання одним з провідних напрямів його діяльності є підвищення педагогічної майстерності вчителя без відриву від основного місця роботи.
Вчителі початкових класів Кибинської ЗОШ І–ІІІ ст. у 2011-2012 рр. працюють над проблемою: "Удосконалення  уроку  шляхом особистісно зоріентованої системи навчання і виховання учнів.Творчий розвиток учителя й учнів.". 
А тому поставили перед собою такі  завдання:
•        впровадження компетентнісно – орієнтованого підходу до навчання та виховання учнів з використанням інтерактивних форм і методів навчання.
•        розвиток творчих здібностей педагогічних працівників, підвищення рівня професійної компетентності, удосконалення рівня самоосвітньої освіти педагога, підвищення відповідальності за результати своєї праці.
•        здійснення переходу на новий зміст освіти та нову парадигму в освіті: безперервна освіта протягом життя.
•        удосконалення системи виховної роботи з метою формування національної самосвідомості.
 Кожен вчитель індивідуально підходить до вирішення даної проблеми і працює над своїм проблемним питанням, яке є складовою загальної проблеми школи.
                   Основними напрямами роботи МО вчителів початкових класів є:
1.           Вивчення і аналіз навчальних програм, підручників, інструкцій та рекомендацій МОН України,  районного методичного кабінету.
2.           Діагностування педагогів з питань навчання і виховання з метою визначення напрямків діяльності.
3.           Обговорення актуальних питань навчання і виховання, пошук ефективних форм ведення уроків 
4.           Вивчення досвіду колег інших шкіл району в ході відвідування відкритих уроків, співпраці у семінарах, творчих групах. Впровадження його в практику роботи.
5.           Систематичне проведення відкритих  уроків, виховних заходів з обов’язковим самоаналізом та аналізом.
6.           Обговорення та аналіз результатів конкурсів.
7.           Участь вчителів у місячниках, декадах передового педагогічного досвіду.
8.           Підтримка творчих зв’язків з методичними об’єднаннями вчителів початкових класів шкіл району.
9.           Участь у різних педагогічних конкурсах. 
10.       Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури, фаховими періодичними виданнями.
У своїй роботі вчителі  впроваджують інноваційні технології, поєднують групові та індивідуальні форми роботи. Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної, творчої праці.         
  Одним із пріоритетних напрямів роботи з педагогічними кадрами в початковій школі є робота з молодими спеціалістами. Адже, формування і становлення молодого спеціаліста відбувається протягом перших років педагогічної діяльності. Роботу з молодими вчителями проводимо у Школі молодого вчителя. Спочатку молодих учителів запрошують на уроки колег, залучають до аналізу своєї роботи. Молоді вчителі беруть участь спочатку як слухачі, а потім як активні учасники. Спрямовано її переважно на стимулювання сумлінної результативної праці, на розвиток творчих здібностей молодого вчителя, підвищення рівня професійної майстерності шляхом запровадження нових ідей і підходів, розвиток інтересу до творчості.
 Діяльність досвідчених вчителів, в процесі навчання і виховання молодших школярів, спрямована на вдосконалення  їхньої теоретичної і практичної підготовки, необхідної для практичної діяльності. Перед вчителем виникають питання вирішення яких передбачає суттєвий практичний і теоретичний інтерес. Працюючи над індивідуальною науково-методичною проблемою, вчитель поглиблено і цілеспрямовано аналізує, прогнозує та моделює ситуації вирішення проблеми.
На засіданні МО початкових класів було визначено напрямки, які потрібні для професійного зростання педагогів. Це:
психологічна підготовка;
дидактична підготовка;
методична підготовка;
розвиток загальної культури педагога;
впровадження інформаційно-комунікативних технологій.
Передових педагогів всіх часів об'єднувало бажання і вміння працювати, аналізувати результати своєї роботи та своїми індивідуальними якостями впливати на становлення учнів, як творчо мислячих, високоморальних, соціально адаптованих особистостей.
 Отже, мета роботи  МО початкових класів: допомога педагогічним кадрам у реалізації актуальних завдань розвитку, вдосконалення і підвищення професійної майстерності та рівня психологічної підготовки вчителів та  активізація їх творчого потенціалу.  

 Яременко  Ніна  Василівна -   голова  методичного  об'єднання      вчителів  початкових  класів, вчитель  початкових  класів.
Освіта : вища
Каегорія : перша
Працює  над  темою : «Формування  екологічної  культури  молодших  школярів.  Метод  проектів»
 Педагогічне  кредо : «Якщо  ви  хочете  бути  улюбленим  учителем,  дбайте  про  те,  щоб  вихованцеві  було  що  у  вас відкрити» (В. О. Сухомлинський)

             
       Яременко Ніна Василівна закінчила Глухівський державний педагогічний університет. З 2003 року працює учителем початкових класів. Впроваджує передовий  педагогічний  досвід Кобєлкової І.О. учителя початкових класів ЗОШ І—ІІІ ступенів №28 м. Житомир і Олійник Ю.М. учителя, - початкових класів ЗОШ І—ІІІ ступенів №35 м. Вінниця.
Ніна Василівна має високу професійну підготовку, напрацьовану в постійному творчому пошуку, у неперервній самоосвіті.
Учитель володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів. Застосування інтерактивного навчання Яременко Н. В. здійснює шляхом використання фронтальних та кооперативних форм організації начальної діяльності учнів, інтерактивних ігор та методів, що сприяють навчанню вміння дискутувати. Найбільш уживаними в її роботі є:
При фронтальній формі роботи такі технології: мікрофон,«Мозковий штурм», «Ажурна пилка»,«Незакінчене речення»;
- при кооперативній формі: робота в парах («Обличчя до обличчя», «Один –у двох - усі разом»), робота в малих групах, акваріум;
- інтерактивні ігри: «Рольова гра», «Драматизація», «Спрощене судове слухання»;
- технології навчання у дискусії:  «Прес», «Обери позицію». 
Вчитель вважає , що саме інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням розвивати світогляд, логічне мислення, зв'язне мовлення; формувати критичне мислення; навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці.
На  всіх  уроках  постійно  створюється  атмосфера  зацікавленого  навчання.  Вони  завжди  цілеспрямовані,  методично  насичені,  з  ефективним обладнанням,  застосуванням  інформаційних  технологій. Уміє образно і виразно подати матеріал. Завжди дотримується індивідуальних та диференційованих підходів до навчання. Ніна Василівна накопичила багато навчального матеріалу: опорні схеми, таблиці, кросворди, диктанти,ілюстрації,роздавальні карти, дидактичний матеріал по темах:  «Овочі», «Фрукти», «Лікарські рослини», «Спорт», «Режим дня», папки для розчитування.
Яременко Н.В. проводила відкриті уроки, позакласні заходи як для учителів школи так і району. Під час проведення районного семінару учителів початкових класів за темою «Метод проектів як засіб креативно-пізнавальної діяльності молодших школярів» показала відкритий урок Довкілля 2 кл. по темі:«Народна мудрість про рослини». 
Ніна Василівна учасник районного етапу конкурсу "Учитель року", обласного ярмарку передових педагогічних технологій, друкувалася  на  сторінках  науково-методичного  журналу  «Початкова  школа»,  районній  газеті  «Прапор  перемоги».
Має Подяку Міністерства освіти і науки України, Національного еколого-натуралістичного центру  учнівської молоді, Полтавської обласної державної адміністрації, за активну просвітницьку роботу з учнями по вивченню історії зеленого будівництва І садово-паркового мистецтва, благоустрою парків під час конкурсу«Парки-легені міст і сіл»  (19.04.2008р., лист 2008р.),нагороджена редакцією науково-методичного журналу«Початкова школа» Дипломом переможця конкурсу колективних робіт «Край, де я живу» (2009-2010н.р.).
Учителька додержується педагогічної етики, поважає гідність учнів. Підтримує зв'язки з батьками, надає їм консультативну допомогу з питань навчання, виховання, розвитку їхніх дітей. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. Має шану колективу, батьків, учнів.

Скубій  Любов  Сергіївна – вчитель  початкових  класів
Освіта : вища
Категорія : друга
Працює  над  темою: «Розвиток  особистості  школяра  засобами  інтерактивного  навчання»
Педагогічне  кредо : «Любити  свого  учня  всяким: талановитим  чи  не  дуже, веселим  чи  сумним, спокійним  чи  непосидющим»


     Скубій Любов Сергіївна закінчила Полтавський  державний педагогічний університет. З 2006 року працює учителем початкових класів. За час роботи зарекомендувала себе як вдумливий, ініціативний учитель, здатний забезпечувати засвоєння учнями навчальних програм. Має хороші теоретичні знання з основ педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології, сучасних досягнень з предметів початкової школи. Учитель постійно вдосконалює свій професійний рівень шляхом самоосвіти, участі в засіданні шкільного та районного методичного об’єднання  учителів початкових класів. Провела відкритий виховний захід «Моє село – маленька Батьківщина» для учителів початкових класів району.  Використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів. Вивчає індивідуальні особливості школярів, дбає про розвиток їхніх здібностей, талантів на основі задатків  та обдарувань.
       Любов Сергіївна  впроваджує передовий педагогічний досвід учителів району, області, республіки.
       Учителька володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами урочної і позакласної роботи, та їх якісним застосуванням, впроваджую інноваційні технології у навчально-виховному процесі.
        Мета роботи  Любов Сергіївни полягає у створенні умов для різнобічного розвитку особистості з допомогою методів і прийомів інтерактивного навчання.      
         Застосування інтерактивного навчання учитель здійснює шляхом поділу учнів на пари та об’єднуючи  в мікрогрупи, використовуючи при цьому інтерактивні форми і методи, що сприяють навчанню учнів доводити свою думку, дискутувати, моделювати життєві ситуації. 
      Учитель організовує співпрацю між учнями, як в урочній  так і позакласній  роботі. Дитячу співпрацю починає з  найпростішого, не обминаючи дрібниць: як сидіти за партою, щоб працювати "очі в очі" з товаришем і з учителем; як погоджуватися, а не заперечувати; як допомагати. Намагається  давати такі завдання, які об’єднують  дітей на кілька хвилин. Наприклад: "Пропишіть рядок цифр. Обміняйтеся зошитами; знайдіть у сусіда царівну  цифру" або "Перевірте правильність виконання прикладів".  Таким чином відбувається становлення навичок  парної та групової роботи, складання правила співпраці, які з часом доповнюються, ускладнюються. Роботу проводить через дидактичну гру, бо дитина 6-річного  віку не може жити без гри, без активних дій, тому її використання є природною потребою.
В своїй роботі Любов Сергіївна використовує такі інтерактивні методи: аналогії, обговорення, ранкова нарада при вчителеві, уявні предмети або вгадай, банани або літературні приклади, друзі про мене , вправи "Трям",  логічне дерево,  гірлянда асоціацій, коло знань, групова дослідна робота.
       Скубій Л.С. проводить індивідуальну позакласну роботу з учнями. Так, у листопаді 2010 року, проведено тиждень молодшого школяра: 
  -  навчальні заходи "Хвилини цікавої математики",
  - позакласні заходи: змагання "Числові лабіринти", "Прочитай  лист -шифровку", вікторина «Чи знаєш ти дні тижня?", конкурс складання математичних оповідань за малюнками та числових виразів до них.
       Активну участь  Любов Сергіївна взяла у проведенні тижня народознавства, під час якого провела майстер – клас  з народної вишивки та виставку робіт юних вишивальниць школи. 
       Настановленнями і особистим прикладом утверджує повагу до принципів  загальнолюдської  моралі: правди, справедливості, доброти. Підтримує тісний  зв'язок з батьками, надаючи їм необхідні педагогічні  консультації.
       Відрізняється загальною культурою, високими моральними якостями. Її люблять учні, поважають колеги та батьки.



Чудан  Ніна  Володимирівна – вчитель початкових  класів
Освіта : вища
Категорія : перша
Працює  над  темою : «Виховання  інтересу  до  навчання  через  гру»
Педагогічне  кредо : «Щоб  зробити  дітей  хорошими, потрібно  зробити  їх  щасливими»
     
     Чудан Ніна Володимирівна учителем початкових класів працює в Кибинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів з 1994 року. Закінчила Полтавський  педагогічний інститут у 1995 році. Учителем  початкових класів працює 15 років. Педагогічний стаж її становить 18 років.
      Ніна Володимирівна  має високий професійний рівень, який постійно вдосконалює шляхом самоосвіти та участю в роботі шкільного і районного методичного об’єднання вчителів початкових класів.
     Вчитель активно впроваджує елементи передового педагогічного досвіду учителів району, області, республіки. Використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації  навчально-виховного процесу. Володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів. В своїй роботі Ніна Володимирівна впроваджує метод проектів, як систему навчально-пізнавальних прийомів, які дозволяють розв’язати певну проблему в результаті самостійної і колективної діяльності учнів. Працювала з учнями над творчо-індивідуальним проектом « Казки Івана Франка», при підготовці якого, під керівництвом учителя, учнями була проведена індивідуальна, самостійна робота (діти читали казки, малювали ілюстрації до цих казок, писали анотації),творча робота ( склали кросворд за прочитаними творами, підібрали прислів’я, підготували інсценізацію до казок) і презентували його на районному семінарі вчителів початкових класів уроком-презентацією «Пізнавальний світ казок Івана Франка» та подарували шкільній бібліотеці збірочку виготовлену власними руками. Вчитель формує у дітей навички самостійно здобувати знання  й застосовувати їх на практиці. 
     Ніна Володимирівна  Чудан зацікавилася здоров’я зберігаючою   технологією. Використовує в своїй роботі такі елементи з цієї технології, як вправи на дихання.  Це такі вправи, як "Кулька", "Насос","Ох, Ах","Погончики ","Сова"," Бджілка". Намагається у своєму навчально-виховному процесі упроваджувати принципи гуманної педагогіки Ш. Амонашвілі . З цією метою  були проведені такі уроки: "Урок мудромовлення", тема: « Найбільше  багатство здоров’я »,  година спілкування: « Урок  серцезнавства »   на  тему: "Для чого людині серце". 
      Як класний керівник виховує в учнів  повагу до батьків, історичних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього  середовища. Поважає гідність  учнів. Підтримує зв’язки  з батьками, надаючи їм консультативну допомогу з питань навчання і виховання. Її поважають колеги, батьки, учні. Відзначається загальною культурою, моральними якостями.

Ребрик  Яна  Іванівна – вчитель початкових  класів
Освіта : вища
Категорія : перша
Працює  над  темою : «Диференціація  навчання  за  Логачевською»
Педагогічне  кредо : « Працювати  з  дітьми  так,  щоб  не  було  соромно  заглянути  їм  у  вічі  через  десять  років»

Життя вчителя — постійний пошук...
«Роки навчання в початкових класах — це цілий період морального, інтелектуального, емоційного, фізичного й естетичного розвитку», — писав В.Сухомлинський. Тому основними правилами моєї роботи є: вчити дітей світло й радісно, без примусу, сприяти інтелектуальному розвитку дитини. Вважаю це правило актуальним. 
 Інтелектуальний розвиток, формування культури мислення інтенсивно здійснюється у процесі інтелектуального виховання, відбувається формування інтелектуальної культури молодшого школяра.
Із метою формування інтелектуальної культури молодшого школяра на уроках має домінувати творча ситуація, їх я на уроках моделюю в процесі розв'язання  комбінованих завдань та завдань із логічним навантаженням, навчальних проблем, дискусій, критичного аналізу прочитаного, ігрових ситуацій.
Творча ситуація, на мою думку, потребує розв'язання певної суперечності, стимулює пошукову діяльність, сприяє оволодінню новими знаннями, вміння¬ми, навичками.
Здійснення інтелектуального розвитку особистості учня можливе за умови використання вчителем завдань із логічним навантаженням.
Завдання з логічним навантаженням допомагають учням оволодіти такими прийомами, як аналіз і синтез, порівняння, узагальнення, аналогія; розвивають пізнавальні процеси (пам'ять, увагу, уяву, мислення); сприяють мовному розвитку.
Розгортання на уроці творчої ситуації, застосування евристичних методів робить процес навчання ненав'язливим, майже непомітним. Освіта стає пере¬важно самоосвітою, виховання — самовихованням, розвиток — саморозвитком. 
Шкільне життя дитини — це процес дорослішання, це життя людини, яка переходить від одного стану до іншого, вищого. Формуючи культуру мислення, учитель сприяє дорослішанню дитини, оволодінню нею мистецтвом мислення. Конструктивна взаємодія між
Зважаючи на вікові та психологічні особливості мо¬лодших школярів, застосовую навчальні ігри як метод пізнання. Навчальна гра, на мій погляд, забезпечує максимальну емоційність і зацікавленість учнів мате-ріалом, що вивчається